miercuri, 29 octombrie 2014

Când purtam un singur cercel

Era ziua când purtam un singur cercel,
lung şi ascuţit ca o sabie.
Lângă mine venise un bărbat 
care mă numea zeitate deşi nu credea în mine.
Cuvintele lui erau din cretă, le aruncam distrată
în faţa trenului. 
Ca să mă-mblânzească, îmi spunea poveşti,
îmi descria un decor romantic,
în care aveam să fixăm toate ceasurile 
după cum am fi dorit,
îmi promitea un trai edenic în pădurea primordială
cu păsări rare, orhidee sălbatice şi copaci de ceai
care îşi aplecau ramurile în faţa oamenilor,
cu animale vindecătoare prin prezenţa lor 
şi plante parfumate, înalte cât zgârie-norii, 
blânde şi ascultătoare ca bunicii,
pe spatele catârilor se cărau 
în desagi imeşi fructe zemoase 
pentru copiii pădurii primordiale.
Zeitate, spunea el, vom fi fericiţi, 
aşteaptă-mă 
şi voi veni să te duc acolo
într-o zi. Dar nu, 
nu-mi cere asta acum...

Oare nu atunci mecanicul de locomotivă ne-a aruncat în mijlocul stepei, nu atunci haita aceea de animale mărunte, sâcâitoare şi înfometate ne acoperise cu totul trupurile înfricoşate? 
Nu atunci mi-am scos 
cercelul lung şi tăios ca o sabie 
şi am retezat rădăcinile visului 
şi mi-am tăiat părul lung, care îşi făcuse atâtea speranţe?



5 comentarii:

alexander spunea...

parul lung in care au crescut jivine (vezi coperta).

Crisula Stefanescu/Crisula Ștefănescu spunea...

Eterna poveste de iubire.
O iubire ca un vis și ca un vis sfâșiată.
O iubire făcută din promisiuni, din amânări și teama de speranțe înșelate.
O iubire care se refuză împlinirii.
Foarte frumos!
Și foarte trist!
Felicitări!

Unknown spunea...

Felicitări, Daniela! Foarte frumos. Mi-am amintit de animalele din poemele mele, în special din „Grația viespilor”, dar și cele care mi-au împânzit romanul. De asta se și spune că scrisul are efect terapeutic, scoatem la lumină ceea ce ne tulbura.

Carmelia Leonte spunea...

Nu știu de ce a apărut Unknown. Intenția mea a fost să semnez Carmelia Leonte.

Violeta Mocleașă spunea...

Foarte frumos, înfricoșător de frumos, nu am mai citit versuri de foarte mult timp, doar tu puteai scrie așa ceva, sincere felicitări!