duminică, 1 septembrie 2013

Trupa mea de artificii



 Girafa, Heidi şi alte fetiţe
nu şi-au mai luat zborul spre tine
pentru că în surdina de mătase a câmpului
cu grâu şi maci roşii
am zis să mai rămân o vreme cu trupa toată
poate asistăm la minunea îngropării plânsului
poate vom vedea şi cum răsare din el un cireş copt
cu care să ne potolim singurătatea. ...
Acum ne plimbăm pe lângă maluri galbene
cu gândul la femeia din oraş care se priveşte mereu în propria palmă
încercând să-şi aducă aminte cum era cândva,
poate înainte de botez sau de moartea vreunui frate.

Evident că mai prelung îmi este gândul la tine
dar prins după cortină cu un inel ce ar putea semăna cu acela.
Ştii, când am aflat că nu-ţi mai pot trimite
triunghiuri lucioase din copilărie am însetat brusc
aşa m-am îndurat să beau singura picătură de ploaie
care a căzut în ultimii trei ani peste aceste locuri.
A devenit destul de uşor
să nu mai primesc scrisori din cele mai frumoase grădini ale lumii,
oricum în ultima vreme copilărimea din Lunca Dunării
pleca la scăldat cu sentimentul că scrisorile noastre
erau bune de făcut pluta, unii chiar le credeau gumă de mestecat
sau bilete de intrare la film.

Trupa mea de aruncat artificii a adormit visând
o piesă de teatru cu decor hibernal scos din jobenul
arhitecţilor peisagişti care vor fi atât de buni
să amenajeze chiar aici Grădinile Luxembourg
chiar acum.

2 comentarii:

ștefan s. spunea...

Doamna Daniela Sontica,
nu stiam ca aveti blog personal, v-as fi urmarit si citit mai demult.
V-am citit cu mare placere editorialele din Ziarul Lumina, un ziar pe care il gasesc arareori in ultimul timp. Ziarul s-a subtiat vizibil, si nu mai are aceeasi consistenta in ceea ce priveste numarul articolelor dedicate culturii si nu numai. Au disparut si unii colaboratori - din lipsa de spatiu, nu-i asa? - si ma gandesc la dna Monica Patrichi, ca sa dau doar un exemplu, care semna articole interesante, dupa umila mea parere.

V-am urmarit pe Trinitas TV, la emisiunea dlui Vasile Banescu. Cartea pe care ati scos-o mi se pare superba. Am postat un articolas pe blogul meu - www.poeziesicer.blogspot.ro - si m-am folosit de titlul cartii dvs.,,Insemnari din pridvor", sper ca nu va suparati.
Din ce librarie as putea sa va cumpar cartea (cartile)?

Ar mai fi ceva: in emisiunea de pe Trinitas Tv ar fi trebuit sa cititi o poezie personala. N-ati mai facut-o, din lipsa de timp desigur. Poate ca o postati pe blogul dvs.

O toamna frumoasa sa aveti!
Spor la scris si in toate!

Daniela Şontică spunea...

Domnule Stefan S., mulţumesc pentru cuvintele frumoase. Cartea o puteţi cumpăra din Bucuresti de la libraria din Intr. Miron Cristea nr. 6, Magazinul Ortodoxia de langa biserica Kretulescu, Libraria Cuvantul Vietii (cal.Victoriei colt cu str Doamnei.
Prin commanda pe internet de la magazin@editurapatriarhiei.ro, LibHumanitas.ro, librarie.net.