marți, 7 ianuarie 2014

Ştiu ce am făcut astă-vară

A fost o vară fertilă, plină de aşteptare. Starea aceea de uriaşă inspiraţie devenise copleşitoare, aproape insuportabilă. De pretutindeni cădeau fleici mari de cuvinte, oase zdrobite, amestecate cu sânge trandafiriu curgând din zorii celei mai lungi aşteptări. Îmi cădeau peste degete, mă izbeau în frunte, mi se rostogoleau cu sunet înfunfat la picioare, iar eu le culegeam şi le transformam în caligrafii mari, de-o şchioapă.
Le scriam oriunde, oricum, oricând. În caietele cu inscripţii zen, încurajatoare spre desenul de sine, în fişierele descurajant de albe ale computerelor, pe fiţuici grabnic aflate prin buzunare, pe carneţele în timp ce călătoream cu autobuze mai mereu goale, cu scaunul de la geam liber. Scriindu-le în minte şi repetându-le înainte de somn până la delir, risipite de flashul veiozei, unele abia adunate dintre cioburile ce goneau gâlgâitoare pe apa uitării.
Recorectate pe balconul de sub plopii ameninţători în prag de furtună, dar timizi în aerul mieratic de august, maimuţărindu-mă spre geamurile căminului studenţesc de vizavi cu gândul clar că locatarii îşi trăiesc vacanţele fericiţi prin alte oraşe, pe alte plaje, cu totul sub un alt soare.
Notate într-o rână, zăcând de caniculă pe cearşafuri foşnind de vară, rezemată de perne prevestind vântul ce urma să sufle în curând oribil şi să-mi aducă sentimentul că nu mai am pereţi la casă de îndată ce stepa avea să-şi trimită colţii de gheaţă spre oraş.
Cocoloşite în palme nervoase când rămâneau în urma gândului.
Iscate de te miri cine şi ce. Ivite din aerul făcând valuri invizibile în spatele vreunui copil ce abia învăţa să meargă, dezlegat de mâna mamei, apăsând drumul cu nădejdea unui viitor numai bun de cucerit idealuri moarte.
Ivite poate la vederea gurii pungite a unui beţivan legănându-se în spaţiul îngust dintre maşinile parcate în faţa blocurilor şi copacii înconjuraţi de cimentul murdărit zilnic de zoaiele din tomberoane verzi şi negre. Sau poate de bărbatul ce se depărta de linia vieţii prea mult, sau poate de absenţa unui vis mai înalt pentru anotimpul încercat cu dinţii şi găsit mai vrednic decât aurul.  
A fost o vară plină de inspiraţie şi aşteptare. A fost cea mai frumoasă vară.


  

Niciun comentariu: