vineri, 28 august 2015

Credinciosule Sancho

Orice Dulcinee
ar da un şut în fund mârţoagei,
ar lua condeiul şi i-ar scrie
credinciosului Sancho,
spre clarificare.
Ay, ce mult l-am iubit pe Don Alonso,  
l-am cioplit în aur şi fulgere,
i-am pus pe cap cunună de pietre scumpe
şi i-am pus în dreapta sabie de argint,
l-am trimis în vâltoarea bătăliilor
ca să-l pot adora de departe,
să-l văd neclar şi uriaş în rugul deşertului,
era cel mai frumos dintre toţi, îţi jur,
munţi de hârtie am cheltuit
scriindu-i despre o mare iubire, 
râuri s-au vărsat cu totul în mare,
oceane s-au urcat la cer,
s-au schimbat regi şi palate,
lumea părea la picioarele bărbatului fără seamăn.
Iar eu,
desigur,
ce mult
l-am iubit
pe Don Alonso,  
ce mult!
Adevărata Dulcinee ar da un şut în fund
mârţoagei lui ponosite şi ţi-ar scrie
că aşa se face, credinciosule Sancho,
că mi-am trimis inima pe şesuri cu gazon  
direct spre morile de vânt
dar acolo, ce folos? - mestecă întruna
nesfârşite deliruri despre
Don Miguel, de parcă pe el l-aş fi iubit,
de parcă aş fi îmbrăcat degeaba rochiile de muselină
când binevoia să ne facă o vizită 
cavalerul nici unei tristeţi. 






Niciun comentariu: